Temmink Bouwprojekten is een toonaangevend bouwbedrijf dat gespecialiseerd is in utiliteitsbouw. Een turn-key bouwpartner met drie vestigingen, turn-key bouwexpertises, een indrukwekkend klantenbestand en een sterke focus op CO2-reductie, innovatie, duurzaamheid en talentontwikkeling.
Aan ons de uitdaging om, met behoud van een decennia-oud logo, de huisstijl te moderniseren, te bewaken en professionaliseren tot een allesomvattende corporate identity. Een stijl te creëren die past bij een gerenommeerd bedrijf dat een continue groei doormaakt. Om vervolgens als vaste marketingpartner aan hun zijde te staan.
Creatie
Allereerst stond Temmink Bouwprojekten ervoor open een compleet nieuwe huisstijl te laten ontwikkelen. Tijdens de gesprekken en conceptschetsen bespeurden we echter twijfel over een verandering van het logo, laat staan de huisstijlkleuren.
Krachtige kleurencombi
Temmink werkt o.a. veel voor de NS en ProRail en krijgt regelmatig te horen dat hun opvallende kleurencombinatie, zelfs van ruim 100 meter afstand, vanuit de trein door menigeen direct herkend wordt. En nog belangrijker, dat deze zo uniek is dat de associatie naar alleen Temmink gaat. Een krachtige kleurencombinatie dus. Dat moeten we koesteren.
Authenticiteit boven alles
Een significante verandering moet goed voelen om het uit te kunnen dragen. Bij twijfel niet doen. Om deze reden hebben we in overleg met Temmink besloten het logo en de huisstijlkleuren te behouden. Met deze, in onze beleving, ietwat ‘ouderwetse’ uitstraling als uitgangspunt moesten wij de modernisering gaan zoeken in andere elementen en vormen.
Aan de hand van bovenstaande benadering hebben we een identiteit gecreëerd die perfect past bij het zowel authentieke en ‘old school’ als innovatieve en duurzame bedrijf dat Temmink is. We hebben deze nieuwe stijl in alle denkbare uitingen mogen doorvoeren. Van huisstijldocumenten, website en advertenties tot wagenpark, zeecontainers en bouwketen.
Promotie
Temmink Bouwprojekten heeft door de jaren heen een uitstekende reputatie en uitgebreid netwerk opgebouwd. Dit zorgt voor een continue stroom aan opdrachten, waardoor er weinig marketing bedreven hoeft te worden. Claim Your Aim ontfermt zich over de huisstijlbewaking, social media accounts en het inrichten, monitoren en bijschaven van periodieke Google Adwords campagnes. Daarnaast verzorgen we dus de opmaak en druk van alle benodigde communicatiemiddelen.
Huisstijlbewaking
Een huisstijlhandboek voorziet medewerkers van drie vestigingen van de nodige handvatten. Het aantal websitebezoeken is sinds onze samenwerking verzesvoudigd en nieuwe portfolio-projecten worden nauwlettend gevolgd via de sociale kanalen die wij beheren. Temmink Bouwprojekten is al decennialang een toonaangevend bouwbedrijf en blijft dat als het aan ons ligt nog heel lang.