SkinBreeze

Iedereen verdient comfort, zeker tijdens de nachtrust of op een ziektebed. Comfort is dan echter niet altijd vanzelfsprekend. Veel mensen verduren doorligwonden of nachtzweet. SkinBreeze is speciaal voor hen op onderzoek uitgegaan met een unieke textielsoort als resultaat. Het goede idee was er. Nu de rake realisatie nog. De marketing blijkt immers vaak minstens zo belangrijk als de kwaliteit van het idee.

Hoe zetten we een product in de markt dat vooralsnog alleen theoretisch bestaat? Op welke manier kunnen we de grootschalige productie van fysieke exemplaren bekostigen? Hoe kunnen we onze reeds bestaande plannen en huisstijl doorvertalen naar online aanwezigheid en verlangen naar het product? Met dergelijke vraagstukken klopte SkinBreeze aan bij Claim Your Aim.

Creatie

We startten het traject met een aantal heerlijke uitgangspunten: er is behoefte aan het product, de nieuwe textielsoort is baanbrekend en de werking ervan is reeds bewezen middels uitgebreide wetenschappelijke onderzoeken; mede gefinancierd door EIT Health Fund van de Europese Unie.

Anderzijds moest de grootschalige ontwikkeling van de producten nog plaatsvinden en bekostigd worden. Dit betekende bovendien dat er nog geen beeldmateriaal voorhanden was. We begonnen daarom met een video- en fotoshoot. Het wetenschappelijke bewijs voor de werking van het product was op dat moment onze grootste troef en daarmee de rode draad voor onze cameramensen.

Website

Tactiek

Omdat de uitvinding van SkinBreeze nog geen naamsbekendheid genoot, zijn we op het gebied van internetmarketing begonnen met een zoekwoordenonderzoek om op basis daarvan een goed vindbare website te ontwikkelen. Om mensen te enthousiasmeren en betrekken, werd de conversie van deze website allereerst gericht op het vergaren van ‘testslapers’. Zij kregen de textiel kosteloos toegestuurd in ruil voor feedback.

SkinBreeze ontfermde zich over promotie via social media en wij legden intussen een goede basis voor periodieke nieuwsbrieven. Na lovende reacties van de testslapers kon het crowdfunding-traject beginnen. De focus van de website werd hier naartoe verlegd en tegelijkertijd bereidden wij ons voor op de toekomstige metamorfose naar een webwinkel voor de daadwerkelijke verkoop. Sindsdien maken we ons samen met SkinBreeze sterk voor een doeltreffende funnel.

Omdat de uitvinding van SkinBreeze nog geen naamsbekendheid genoot, zijn we op het gebied van internetmarketing begonnen met een zoekwoordenonderzoek om op basis daarvan een goed vindbare website te ontwikkelen. Om mensen te enthousiasmeren en betrekken, werd de conversie van deze website allereerst gericht op het vergaren van ‘testslapers’.

SkinBreeze ontfermde zich zelf over promotie via social media en wij legden intussen een goede basis voor periodieke nieuwsbrieven. Na lovende reacties van de testslapers kon het crowdfunding-traject beginnen. De focus van de website werd hier naartoe verlegd en tegelijkertijd bereidden wij ons voor op de toekomstige metamorfose naar een webwinkel voor de daadwerkelijke verkoop. Sindsdien maken we ons samen met SkinBreeze sterk voor een doeltreffende funnel vanaf social media.

Resultaten

Er is een, al zeggen we het zelf, prachtige en bovendien goed vindbare website voor SkinBreeze ontwikkeld. Inmiddels fungeert deze ook als webwinkel voor de verkoop van hun producten die, mede dankzij een succesvolle crowdfunding-campagne, ontwikkeld zijn. SkinBreeze heeft in haar eerste jaar, zonder daadwerkelijk verkoopbare producten, ruim 10.000 geïnteresseerden op hun website mogen verwelkomen.