Prontoo

Stel je eens voor: werken waar, wanneer en voor wie jij wilt. Of als bedrijf zijnde flexibel kunnen opschalen en afschalen zonder personele rompslomp wanneer de benodigde capaciteit daar om vraagt. Een platform dat op het gebied van bezorging vraag en aanbod samenbrengt. Prontoo wil het koppelen van bedrijven aan bezorgers vergemakkelijken.

Creatie

Gezien de hoge mate van flexibiliteit voor bij Prontoo aangesloten bezorgers en bedrijven, moet dit concept naar onze mening in het teken staan van vrijheid en blijheid. Aan ons de uitdaging hier een uitstraling aan mee te geven in zowel identiteit als promotie.

We hebben een huisstijl ontwikkeld met een opvallend en kleurrijk verloop. Bij het bepalen van een lettertype hebben we op ronde vriendelijke vormen gelet. Als beeldmerk hebben we de P van Prontoo omgetoverd tot een smiley. Deze staat symbool voor vriendelijkheid, vrijheid & blijheid.

Strategie

Tactiek

Om de applicatie adequaat te kunnen testen en optimaliseren, had Prontoo allereerst gebruikers nodig. Terwijl Prontoo acquireerde, zijn wij vast de media gaan activeren met wat leuke publicaties als resultaat. Ook hebben we flyers, spandoeken en social visuals ontworpen ter voorbereiding op de promotionele fase. Deze zal gaan plaatsvinden wanneer de tool volledig getest en geoptimaliseerd is.

Voordat de grootschalige promotie van start kan gaan, dient de tool eerst te worden voorzien van gebruikers. Prontoo heeft een goede samenwerkingspartner gevonden in Nederland Eet. Samen zullen zij de tool voorzien van opdrachten. Om bezorgers te enthousiasmeren zich te registreren op prontoo.nl hebben wij een social media campagne opgezet. We zijn in gesprek gegaan met de doelgroep, in hun huid gekropen en hebben diverse video’s gemaakt voor de promotie van Prontoo.

Om de applicatie adequaat te kunnen testen en optimaliseren, had Prontoo allereerst gebruikers nodig. Terwijl Prontoo acquireerde, zijn wij vast de media gaan activeren met wat leuke publicaties als resultaat. Ook hebben we flyers, spandoeken en social visuals ontworpen ter voorbereiding op de promotionele fase. Deze zal gaan plaatsvinden wanneer de tool volledig getest en geoptimaliseerd is.

Voordat de grootschalige promotie van start kan gaan, dient de tool eerst te worden voorzien van gebruikers. Prontoo heeft een goede samenwerkingspartner gevonden in Nederland Eet. Samen zullen zij de tool voorzien van opdrachten. Om bezorgers te enthousiasmeren zich te registreren op prontoo.nl hebben wij een social media campagne opgezet. We zijn in gesprek gegaan met de doelgroep, in hun huid gekropen en hebben diverse video’s gemaakt voor de promotie van Prontoo.