Jouw footprint doet ertoe!
Duurzaamheid is niet langer alleen een hot topic. Het is het nieuwe normaal. We willen zoveel mogelijk onnodige verspilling tegengaan, producten nieuw leven inblazen en ze een tweede kans geven.
Refurbished merkschoenen
95Percent doet precies dat door afgekeurde merkschoenen op te knappen die anders op de brandstapel terecht zouden komen. Aan ons de uitdaging dit geweldige initiatief doeltreffend te positioneren.
Strategie
95percent.nl was een jaartje onderweg toen ze bij ons aanklopten. Tot dan toe bestond hun doelgroep vooral uit koopjesjagers die via Marktplaats op 95percent.nl terechtkwamen. Maar zulke duurzame deals verdienen een breder publiek, vonden wij.
Daarom wilden we (ook) mensen gaan aantrekken die vanuit een intrinsieke motivatie bewust duurzaam shoppen. Mensen die samen met ons willen opstaan tegen verspilling. Zo begonnen we met het creëren van een sterk merkverhaal dat goed past bij het archetype van 95percent. Oftewel, een fundament voor alle toekomstige uitingen.
Creatie
95percent had, met een snelle webshop en prachtige huisstijl, al een goede basis om op verder te bouwen. Allereerst worden alle bestaande kanalen onder handen genomen aan de hand van het kersverse merkverhaal. Zo worden teksten op de webshop en in nieuwsbrieven vervangen. Vervolgens wordt het merkverhaal gevisualiseerd in een krachtige video en tientallen social media visuals.
Daarnaast verzorgen we een fotoshoot ten behoeve van authentiek beeldmateriaal. Zo stomen we alles klaar voor de promotiefase. Ook het vrachtwagentje van 95percent wordt voorzien van rijdende reclame. Alhoewel, stilstaand wordt ie ook al veelvuldig opgemerkt!
Promotie
Met behulp van gerichte targeting worden de gecreëerde visuals onder de aandacht gebracht van de doelgroep. Ook leveranciers worden in ’t zonnetje gezet voor hun bijdrage aan een schonere wereld. En webshopklanten worden via nieuwsbrieven wekelijks op de hoogte gehouden van nieuwe voorraden, kortingsacties en ontwikkelingen. Intussen blijft 95percent via Marktplaats ook zelf succesvolle campagnes draaien en breiden ze uit met extra leveranciers en ook een Duitse webshop.
Resultaat
Onze gezamenlijke inspanningen en investeringen werpen duidelijk vruchten af. Binnen nog geen jaar tijd realiseren we gezamenlijk een groei van circa 70% in het aantal bestellingen. De groei maakt het voor eigenaar Daan mogelijk zelf een marketeer in dienst te nemen en zelfs een concept-store te openen in hartje Amersfoort.
Het was ons een grote eer en genoegen om waardevolle bijdragen te leveren aan de succesvolle positionering en professionalisering van dit geweldige merk. Alles in het teken van de missie van 95percent: Grotere impact, kleinere footprint. Ieder jaar worden er duizenden schoenen van de brandstapel gered.