(Opr)echt zijn
We zijn de laatste tijd druk bezig geweest voor o.a. Brede School Antonius in De Vecht, St. Martinus in Bussloo, de J.A. Vullerschool in Gorssel, de Cees Wilkeshuisschool in Deventer, Basisschool Adwaita in Deventer en Onderwijsgasten. Bij iedere uitdaging was het doel om het (les)aanbod toe te lichten en het aantal leerlingen te doen groeien.
Marketing voor scholen dient weliswaar wervend te zijn, maar tegelijkertijd ook maatschappelijk verantwoord en niet ‘te commercieel’. Het gaat tenslotte vooral over een belangrijk onderdeel van de opvoeding van kinderen. De kwaliteit van het onderwijs en de persoonlijke aandacht voor kinderen staan voorop. Het is met name belangrijk om het gedachtegoed of de visie over te brengen, in de hoop dat dit resoneert bij ouders die hier hetzelfde over denken. Het onderscheidend vermogen van een basisschool heeft vaak betrekking op het lesaanbod en de manier van lesgeven. De USP’s hieromtrent hebben wij vertaald naar brochures, flyers, huisstijlen en videoproducties.