Van Rijvo naar Riant
Bij Riant in Purmerend vind je alle denkbare interieuroplossingen onder één dak. Met niet alleen alle nodige producten en materialen, maar ook vakkundige adviseurs, interieurontwerpers en geavanceerde virtual reality software. Wat begon als Rijvo Tegelhandel omstreeks 2002 evolueert tot totaalpartner voor zowel consumenten als zakelijke relaties.
Dankzij een ambitieuze directeur, succesvolle marketing, een tweede vestiging in Haarlem en samenwerkingspartners in Volendam en omstreken wordt de voormalige tegelhandel steeds meer een autoriteit op het gebied van interieur. Naast tegels, stucwerk en verf biedt Riant inmiddels ook complete badkamers, sanitair, accessoires en gereedschap.
Doel / Aim
Het verzorgen van alle marketingcommunicatie tijdens de transitie van "compleet in tegels" naar "complete beleving". Met als doel een one-stop-shop op het gebied van interieur, een gezamenlijke propositie, website, uitstraling en presentatie voor alle partners.
Aanpak
Het traject is begonnen met het moderniseren van de huisstijl; waarbij de herkenbare "R" als beeldmerk het symbool is gemaakt voor alles dat met interieur te maken heeft. Omdat Rijvo in Noord-Holland echter onlosmakelijk geassocieerd wordt met "tegels" is in alle uitingen het overkoepelende orgaan "Riant" boven alle entiteiten gezet.
Terwijl Rijvo zich ontfermde over het aansluiten en overnemen van diverse interieurexperts heeft Claim Your Aim een online platform gecreëerd voor dit consortium. Ondertussen hebben wij tevens alle copywriting en marketingcommunicatie verzorgd, social media kanalen geactiveerd en tientallen huisstijldocumenten en promotiematerialen ontwikkeld.
Resultaat
Rijvo is uitgegroeid tot Riant, oftewel totaalleverancier op het gebied van interieur. Wat oorspronkelijk als tegelhandel begon, is inmiddels een bron van wooninspiratie met tal van interieuroplossingen voor consumenten, ontwikkelaars, (onder)aannemers en uitvoerders.