6 december 2017 Claim Your Aim

Hier worden wij blij van!

Conceptcreatie Inhuis finance & control

Waar wij blij van worden? Ondernemers die een helder doel voor ogen hebben, maar de realisatie ervan met een gerust hart aan ons uit willen besteden. Direct al betrokken worden bij de strategie of zelfs naamcreatie en dan wekenlang bezig zijn met je passie. Nog blijer worden we als we dan bij oplevering minstens zo trots op het resultaat zijn als de opdrachtgever zelf. Dat alles was het geval bij ons werk voor Robin Huis in ’t Veld. Zijn bedrijf bestond 10 jaar en hij vond dat het tijd was voor een nieuwe naam en een nieuw jasje. Een nieuwe bedrijfsnaam is niet altijd even raadzaam, maar omdat je voor zijn oude bedrijfsnaam zo’n beetje het volledige toetsenbord nodig had, konden wij ons gemakkelijk achter zijn doel scharen.

Rake realisatie

Het heeft best even geduurd, maar uiteindelijk viel álles op z’n plek in dit traject. Bij een naamsverandering is koudwatervrees bijna onvermijdelijk, maar toen we al onze ideeën visualiseerden, werden we het al gauw eens. Robin ‘Huis in ’t Veld’ komt als interim controller bij veel bedrijven tijdelijk ‘in huis’. Maar dan ook echt ‘in huis’, want als controller duikt Robin cijfermatig diep in de bedrijfssituatie. Robin houdt van inzicht, overzicht, zijn vrouw, kinderen en voetbal. Niet per se in die volgorde.

"Laten we gauw een biertje opentrekken om te proosten op dit prachtige eindresultaat!"

Als mens, controller en voetballer is hij een betrouwbare en verbindende speler die graag tussen de linies speelt. Robin probeert met zijn enthousiasme en optimisme zijn medespelers en collega’s altijd mee te krijgen. Mee op de weg naar boven, naar verbetering of een overwinning. Al het bovenstaande hebben wij meegenomen in de creatie van zijn bedrijfsnaam, huisstijl en website. De kleuren oranje en blauw staan in de kleurenpsychologie symbool voor zijn vitaliteit en betrouwbaarheid. Het beeldmerk, gevormd door de i en h van ‘in huis’, maken gezamenlijk de eerder genoemde stap omhoog. Door een onderbroken cirkel om de stap ‘in huis’ ook nog eens te symboliseren. Waarschijnlijk haalt lang niet iedereen dat alles eruit, maar ons (en Robin) voelde het in ieder geval als een schot in de kruising.

Ook een nieuw jasje voor jouw bedrijf?