Deventer is meer dan een mooi plaatje. Er wordt ook hard gewerkt! We steken de handen uit de mouwen en bouwen de stad verder uit. Zo ontstaat er ruimte voor meer zielen, dus ook meer vreugd. Wij worden blij van een heldere aanpak die iedereen kan volgen. Zoals we zeggen: we gaan van goed idee naar rake realisatie. Maar… hóe doen wij dat dan? Het zit ‘m in onze naam. Claim Your Aim hanteert het CYA-model:

CLAIM

Waar gaat jouw idee over? Wat is de claim van jouw plan? Samen formuleren we jouw doelen en ambities.

#idee #onderzoek #strategie

Fase 1 voorbereiden?

  • Wat is de claim/essentie van jouw plan?
  • Wat is het doel?
  • Wie is jouw doelgroep?
  • Wat is het profiel van jouw ideale klant?
  • Waarom heeft deze doelgroep behoefte aan jouw concept?
  • Wie zijn je concurrenten in de branche?
  • Waarin onderscheidt jouw concept zich van soortgelijke?
  • Wat is jouw ambitie? Waar staat het concept over vijf jaar?

YOUR

Maak het van jou! We gaan aan de slag met jouw merkverhaal, huisstijl, website en overige middelen.

#concepting #creatie #marketingmix

Fase 2 voorbereiden?

  • Hoe kunnen wij dit concept ‘eigen’ maken voor jou?
  • Wat kenmerkt jouw concept en/of de mensen erachter?
  • Is er al een huis- of campagnestijl voorhanden?
  • Welke kleuren of kleuren­combinaties vind jij mooi?
  • Hou je van ronde of strakke vormen?
  • Welke communicatie­middelen & kanalen heb jij al in gedachten?
  • Is er al voldoende bruikbaar beeldmateriaal voorhanden?

AIM

Waar laten we jouw plan tot leven komen? Het is nu tijd om de boer op te gaan en jouw doelgroepen te bereiken.

#vizier #promotie #bereik

Fase 3 voorbereiden?

  • Waar begeeft jouw doelgroep zich?
  • Wat lezen ze? Wat kijken ze? Welke kanalen gebruiken ze?
  • Van welke communicatie­kanalen maak jij al gebruik?
  • Met welke statistieken binnen welk tijdsbestek ben jij tevreden?
  • Wat is je advertentie­budget?

Een goed idee grandioos maken?

METEN IS WETEN

We monitoren de vooruitgang, meten de resultaten en trekken conclusies. Zijn de gestelde doelen behaald? Is de doelgroep bereikt? Wat vindt de doelgroep van jouw merk? Stellen we een aangescherpte claim op om de fases nogmaals te doorlopen of zijn er intussen wellicht al nieuwe doelen te formuleren? Ga de uitdaging met ons aan richting rake realisatie.

#analyseren #concluderen #aanscherpen

Voorbeeldcases?

We werken voor mooie mensen en merken