Deventer is meer dan een mooi plaatje. Er wordt ook hard gewerkt! We steken de handen uit de mouwen en bouwen de stad verder uit. Zo ontstaat er ruimte voor meer zielen, dus ook meer vreugd. Wij worden blij van een heldere aanpak die iedereen kan volgen. Zoals we zeggen: we gaan van goed idee naar rake realisatie. Maar… hóe doen wij dat dan? Het zit ‘m in onze naam. Claim Your Aim hanteert het CYA-model:
CLAIM
Waar gaat jouw idee over? Wat is de claim van jouw plan? Samen formuleren we jouw doelen en ambities.
#idee #onderzoek #strategie
Fase 1 voorbereiden?
- Wat is de claim/essentie van jouw plan?
- Wat is het doel?
- Wie is jouw doelgroep?
- Wat is het profiel van jouw ideale klant?
- Waarom heeft deze doelgroep behoefte aan jouw concept?
- Wie zijn je concurrenten in de branche?
- Waarin onderscheidt jouw concept zich van soortgelijke?
- Wat is jouw ambitie? Waar staat het concept over vijf jaar?
YOUR
Maak het van jou! We gaan aan de slag met jouw merkverhaal, huisstijl, website en overige middelen.
#concepting #creatie #marketingmix
Fase 2 voorbereiden?
- Hoe kunnen wij dit concept ‘eigen’ maken voor jou?
- Wat kenmerkt jouw concept en/of de mensen erachter?
- Is er al een huis- of campagnestijl voorhanden?
- Welke kleuren of kleurencombinaties vind jij mooi?
- Hou je van ronde of strakke vormen?
- Welke communicatiemiddelen & kanalen heb jij al in gedachten?
- Is er al voldoende bruikbaar beeldmateriaal voorhanden?
AIM
Waar laten we jouw plan tot leven komen? Het is nu tijd om de boer op te gaan en jouw doelgroepen te bereiken.
#vizier #promotie #bereik
Fase 3 voorbereiden?
- Waar begeeft jouw doelgroep zich?
- Wat lezen ze? Wat kijken ze? Welke kanalen gebruiken ze?
- Van welke communicatiekanalen maak jij al gebruik?
- Met welke statistieken binnen welk tijdsbestek ben jij tevreden?
- Wat is je advertentiebudget?
METEN IS WETEN
We monitoren de vooruitgang, meten de resultaten en trekken conclusies. Zijn de gestelde doelen behaald? Is de doelgroep bereikt? Wat vindt de doelgroep van jouw merk? Stellen we een aangescherpte claim op om de fases nogmaals te doorlopen of zijn er intussen wellicht al nieuwe doelen te formuleren? Ga de uitdaging met ons aan richting rake realisatie.
#analyseren #concluderen #aanscherpen