Het marketing- & medialandschap is de afgelopen decennia flink veranderd. Het aantal promotiekanalen is uitgebreid, de rollen van zender, media en ontvanger zijn verschoven en content wordt kritischer beoordeeld dan ooit tevoren. Marketing, oftewel ‘markt verkrijgen’, is tegenwoordig meer een gevolg dan een oorzaak. Een resultaat van een succesvol concept. Waar marketing voorheen trendbepalend was, is het steeds meer trendvolgend geworden en ingehaald door ‘concepting’. Maar wat houdt ‘concepting’ dan precies in? Merkstrateeg Brahma Ramsodit legt het uit als “een idee dat leidt tot een familie aan ideeën“. Hieronder lichten we onze interpretatie van concepting nader toe.

Wat is concepting?

Concepting draait niet om vastomlijnde doelgroepen en markten, maar het vertegenwoordigen van een gedachtegoed. Een merk voorzien van betekenis. Het vertalen van een overtuiging en strategie naar één herkenbaar verhaal. Een concept dat niet alleen de identiteit van je bedrijf vormt, maar ook het uitgangspunt is voor álle toekomstige uitingen. Een verhaal dat sympathie opwekt, de doelgroep inspireert en de mensen aanspreekt die zichzelf met het gedachtegoed identificeren.

Van
goed idee…

…Naar
rake realisatie

Waar het ‘vroeger’ veel meer draaide om het ‘duwen’ van communicatie naar je doelgroep, is nu vooral het ‘aantrekken’ vanuit je eigen verhaal van belang. Wat elkaar aanspreekt, trekt elkaar aan. Ieder mens en ieder bedrijf heeft zo’n eigen verhaal. Claim Your Aim is sterk in het vertalen van dat verhaal naar één herkenbaar geheel met effectieve communicatiemiddelen.

Benieuwd naar onze skills?

Claim Your Aim bedenkt, ontwerpt, filmt, print en promoot. Als conceptbureau zijn we er om het gedachtegoed van MKB’ers en ondernemers te vertegenwoordigen. Zo compleet als maar kan. Want een goed idee is als onze Hanzestad waar levendigheid in huist. Dat moet eruit. Vanuit hartje Deventer werken we daarom aan jouw groei. Investeren we in het uitzicht dat jij verdient.

Benieuwd naar onze skills?

Claim Your Aim bedenkt, ontwerpt, filmt, print en promoot. Als conceptbureau zijn we er om het gedachtegoed van MKB’ers en ondernemers te vertegenwoordigen. Zo compleet als maar kan. Want een goed idee is als onze Hanzestad waar levendigheid in huist. Dat moet eruit. Vanuit hartje Deventer werken we daarom aan jouw groei. Investeren we in het uitzicht dat jij verdient.

Zo gaan wij te werk.

Bij iedere uitdaging werken we volgens het door ons ontwikkelde CYA-model. In de ‘Claim’ verwoorden we jouw doelen, doelgroepen en ambities. Vervolgens gaan we onder ‘Your’ kijken hoe we dit idee eigen kunnen maken. Wat is jouw (merk)verhaal? Dan richten we ons vizier. Waar laten we jouw plan tot leven brengen? Via welke kanalen bereiken we jouw doelgroep?

Zo gaan wij te werk.

Bij iedere uitdaging werken we volgens het door ons ontwikkelde CYA-model. In de ‘Claim’ verwoorden we jouw doelen, doelgroepen en ambities. Vervolgens gaan we onder ‘Your’ kijken hoe we dit idee eigen kunnen maken. Wat is jouw (merk)verhaal? Dan richten we ons vizier. Waar laten we jouw plan tot leven brengen? Via welke kanalen bereiken we jouw doelgroep?

Slimme samenwerkingen

We werken voor mooie mensen en merken