Strategie


Analyse, onderzoek, wetenschap, inzicht, missie, visie, plan de campagne.

 

Marketingstrategie

 

Het woord "marketing" is een Engels samenvoegsel van "market" en "getting", oftewel het doel (aim) dat bedrijven hebben wanneer ze Claim Your Aim inschakelen. Aan ons om de weg hiernaartoe uit te stippelen, te creëren en toegankelijk te maken.

De manier en volgorde waarop wij communicatiemiddelen inzetten om "markt te verkrijgen", vormen de strategie. Zie hierbij "markt verkrijgen" simpelweg als alle activiteiten die worden ingezet om de verkoop van producten en diensten te bevorderen.

De meest eenvoudige onderverdeling hiervan is het onderscheid tussen offline en online activiteiten. Beide bevatten bizar veel mogelijkheden, maar waar het uiteindelijk om draait, is een doel(groep)gerichte "marketingmix".

 

"Do not underestimate the power of the strategy"


We merken regelmatig dat de noodzaak van een strategie wordt onderschat. Een doel zonder plan is echter niets meer dan een wens. De invulling van een strategie is vervolgens minstens zo belangrijk.

Claim Your Aim is er van overtuigd dat communiceren vanuit de drijfveer van een organisatie de meest pure, krachtige en effectieve marketing oplevert.

En zo gingen wij zelfs al te werk vóór dat wij hoorden over “The Golden Circle” van Simon Sinek. Toch stiekem wel vleiend dat we zelfs voor deze Amerikaanse wetenschapper een bron van inspiratie zijn geweest ;) Maar ook met alle gekheid op een stokje sluit zijn theorie naadloos aan op onze visie en werkwijze sinds 2010. Het jaar dat een afgestudeerde communicatiewetenschapper besloot om Claim Your Aim op te richten.

 

Samen marketing mixen?

 

Welke communicatiemiddelen Claim Your Aim per project inzet, is van veel factoren afhankelijk. Uiteraard verschilt dit per klant en branche, maar met name doel(en), doelgroep(en), budget en ambitie zijn bepalend bij het samenstellen van de juiste marketingmix. Denk bijvoorbeeld aan een doeltreffende combinatie van:

  • Promotiematerialen
    Brochures, folders, flyers, posters, spandoeken, vlaggen, give-aways, enzovoorts...

  • Internetmarketing
    Websites, webshops, social media, SEO, SEA, affiliatie, nieuwsbrieven, enzovoorts...

  • Videoproducties
    Commercials, tutorials, animaties, presentaties, anekdotes, visualisaties, enzovoorts...
 

Slimme samenwerkingen

Wij spreken veel liever over samenwerkingspartners dan klanten en geloven met volle overtuiging in co-creatie. Door goed samen te werken kunnen doelen beter en sneller bereikt worden. Enkele voorgangers die met succes zo'n samenwerking zijn aangegaan:

De Boerinnen Kalender

EEN PROJECT VOOR ONS IN PETTO?

We laten ons graag uitdagen...

Kennismaken?