Identiteit


Brainstorm, inspiratie, richting, concept, stijl, creatie, uitstraling, consistentie, design.

 

Huisstijlontwikkeling

 

In een marketingstrategie wordt vastgelegd hoe de doelgroep bereikt kan worden. Maar wat wil je uitstralen wanneer deze doelgroep wordt bereikt? Wat zal de eerste indruk zijn en waar wil je aan herkend worden? Deze vragen worden beantwoord tijdens de ontwikkeling van een huisstijl; de weg naar een merkidentiteit. Tijdens dit traject komen niet alleen kleurgebruik, typografie en vormelementen aan bod, maar ook propositie en positionering.

 

 

"Corporate identity
runs deep!"


Communicatie is overal. Het is niet alleen wat je hoort, schrijft, tekent of zegt, maar ook wat je ziet, voelt, uitdraagt en geeft. En zelfs dan is de lading nog niet gedekt. Om deze reden gaat de Engelse interpretatie van het woord "huisstijl" verder dan uiterlijke verschijning. Zo legt een "corporate identity" bijvoorbeeld ook de communicatie tussen en het gedrag van medewerkers vast. Ongeacht hoe ver je hierin wilt gaan, dient een huisstijl breed gedragen te worden. 

 

 

Herkenbare identiteit

 

De identiteit van een onderneming wordt grotendeels bepaald door de mensen die er werken. Uiteraard spelen ook factoren als visie, ambitie en doelstellingen een grote rol. Zodra er overeenstemming is bereikt over de vertaling hiervan naar uiterlijke verschijning, zullen de huisstijldragers ontworpen worden. In een huisstijlhandboek wordt de basis voor herkenbaarheid vastgelegd die handvatten biedt voor een consistente opmaak van alle toekomstige communicatiemiddelen.

 

 

Slimme samenwerkingen

Wij spreken veel liever over samenwerkingspartners dan klanten en geloven met volle overtuiging in co-creatie. Door goed samen te werken kunnen doelen beter en sneller bereikt worden. Enkele voorgangers die met succes zo'n samenwerking zijn aangegaan:

De Boerinnen Kalender

EEN PROJECT VOOR ONS IN PETTO?

We laten ons graag uitdagen...

Kennismaken?